اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یادسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا
برچسب های مهم
پیوند ها
این فایل در فرمت word و pdf ( با قابلیت ویرایش ) در سال تحصیلی ۹۸ - ۹۷ با ۷۴صفحه و همراه با مستندات و نمون برگها برای استفاده همکاران محترم اماده شده است و جزو منتخبین منطقه ای می باشد.
با توجه به چالش برانگیز بودن موضوع درس پژوهی با عنوان " آتشفشان " از مبحث زمین پویا صفحه ۴۱ و ۴۲ کتاب درسی علوم پایه ششم ابتدایی با هدف کیفیت بخشی به فرایند یاددهی -یادگیری در کلاسی مختلط و با ۱۵ دانش آموز در دبستان یادآوران روستای اسلام آباد جدید انجام شد
درس پژوهی فرایندی پژوهشی است ، که بر چرخه ی یادگیری گروهی ، کیفی ، مشارکتی و مداوم کارگزاران آموزشی شامل تبیین مسئله ، طراحی ، عمل بازاندیشی و بازبینی داده ها استوار است . درس پژوهی تلاش در جهت ......................................
درس پژوهی حاضر، پس از مطالعه و تبادل نظر پیرامون انتخاب موضوع ، بررسی و تحلیل داده ها حاصل از الویت بندی مفاهیم دروس ابتدایی با توجه به چالش برانگیز بودن موضوع در نهایت مبحث « زمین پویا ۲» صفحه ۴۱ و ۴۲ کتاب درسی علوم پایه ششم ابتدایی با هدف کیفیت بخشی به فرایند یاددهی -یادگیری در کلاس مختلط ششم و با ۱۵ دانش آموز در دبستان یادآوران روستای اسلام آباد جدید انجام شد . پس از تشكيل گروه وتقسيم كار، طرح درس مربوطه تدوين و ضمن اجراي آن باز خوردهاي لازم توسط اعضاي گروه به عمل آمد كه منجر به يافته هاي زير گرديد.
-بهترين شيوه ارائه اين درس : تلفیقی از روش های فعال تدریس مانند ایفای نقش ، نمايش و مشاركت گروهي است.
-مهمترين ابزارهاي تدريس اين درس عبارتند از : استفاده از آدمک برای ایفای نقش ، سنگ های آتشفشانی ، سرکه ، جوش شیرین و رنگ برای نشان دادن مواد مذاب ، ماکت آتشفشان برای انجام آزمایش ، فیلم و ۲تصاویر آموزشی آتشفشان ، قرار دادن دانش آموزان در محیطی شبیه فضای اصلی
مهمترين چالش دانش آموزان دراين درس : درك مفهوم آتشفشان و ساختمان آن
مهمترين چالش معلم در اين درس : انتزاعي بودن مطالب درس و چگونگی تبدیل آن به مطالب قابل فهم
نهادینه کردن یادگیری دردانش آموزان مستلزم استفاده از روشهاي متفاوت تدریس است که پس از تحقیقات زمینهای تیم درس پژوهی،تصمیم براین شد تدریس اول با روش ...................................... اعضای گروه بعد از نقد و بررسی تدریس اول و مشورت با صاحب نظران و متخصصان آموزشی روش ..........................................................برای تدریس دوم مناسب دانستند
نتایج حاصل از بررسی دو تدریس بر اساس چک لیست ، نحوه پاسخ دهی به آزمونها و نمون برگهای مشاهده گری گواه بر موفقیت تیم درسپژوهی در استفاده درست از ابزارهای آموزشی ، روشها و مراحل تدریس بود.
مبلغ قابل پرداخت 25,300 تومان