اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یادسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا
برچسب های مهم
پیوند ها
این محصول به صورت PDF شامل 122 صفحه و برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی نگاشته شده است.
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تحلیل شکاف میزان استقرار مدیریت دانش در آموزگاران ناحیه 4 آموزش و پرورش اهواز بود.
روششناسی پژوهش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی تحلیلی و از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری شامل 950 نفر از معلمان ناحیه 4 اهواز بودند که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 334 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده، به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته مدیریت دانش استفاده شد. روایی صوری این پرسشنامه از نظر متخصصان تایید و روایی محتوایی آن از طریق ضریب CVR بدست آمد و همچنین پایایی این پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 93/0 تعیین شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون تی مستقل و آنالیز واریانس یک راهه) استفاده شده است.
یافتهها: یافته های پژوهش حاکی از این است که وضعیت موجود استقرار مدیریت دانش و مولفههای آن شامل کسب دانش، ثبت و ضبط دانش، انتقال دانش، خلق دانش و کاربرد دانش در بین آموزگاران آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز............
فهرست مطالب صفحه
فصل اول: کلیات و طرح تحقیق.. 2
1-3 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 9
1-5-2 فرضیه های فرعی پژوهش.... 11
1-6 تعارف واژگان (تعریف نظری و عملیاتی) 12
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش.... 13
2-2-1 تاریخچه مدیریت دانش.... 16
2-2-2 سیر تحول مدیریت دانش.... 18
2-2-3 تعاریف مدیریت دانش.... 20
2-2-4 مدل های مدیریت دانش.... 26
2-2-5 فعالیت های کلیدی مدیریت دانش.... 33
2-2-6 مهارت های مورد نیاز برای مدیریت دانش.... 37
2-2-7 عوامل موثر بر مدیریت دانش.... 39
2-2-8 اهمیت نیاز به مدیریت دانش در سازمان های دولتی.. 41
2-2-9 کارکردهای مدیریت دانش در سازمان ها 42
2-2-10 بسترهای مورد نیاز برای اجرای موفقیت مدیریت دانش در سازمان.. 42
2-2-10 مراحل عملیاتی کردن مدیریت دانش در سازمان (مراحل پیاده سازی) 43
2-2-11 ایجاد سازمان دانش مدار 45
2-2-12 مشکلات رسیدن به سازمان دانشمدار 45
2-2-13 دلایل عدم موفقیت پروژه مدیریت دانشی در سازمان ها 46
فصل سوم: روش شناسی پژوهش.... 54
3-5 شیوه نمونه گیری و حجم نمونه. 57
3-7 ابزار گردآوری اطلاعات... 58
3-9 پایایی ابزار اندازهگیری.. 62
3-10 روش تجزیه و تحلیل داده ها 64
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 65
4-3-1 وضعیت جنسیت پاسخگویان.. 68
4-3-2 وضعیت سابقه کاری پاسخگویان.. 69
4-3-3 وضعیت مدارک تحصیلی پاسخگویان.. 70
4-4 توصیف مولفه های مدیریت دانش.... 72
4-5 بررسی نرمال بودن داده ها 72
4-5 یافته های مربوط به فرضیه های تحقیق.. 73
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها 82
5-2-2 یافته های توصیفی متغیرها 84
مبلغ قابل پرداخت 26,800 تومان