اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یادسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا
برچسب های مهم
پیوند ها
اقدام پژوهی حاضر جزو اقدام پژوهی های منتخب استانی و در سال تحصیلی 96-95 نگاشته و اجرا گردیده است.
این فایل بصورت word و pdf (قابل ویرایش ) همراه با تمامی مستندات در 80 صفحه ( 35 صفحه گزارش و مابقی مستندات و عکس ، آزمونها و ...) آماده شده است.
چکیده :
يادگيري امري بسيار پيچيده و مستلزم دخالت عوامل متعدد است و زماني اتفاق ميافتد كه اين عوامل در كنار هم باشند. امر يادگيري در محيط كلاس به طور اخص، داراي اهميت و حساسيت بيشتري است. محيط كلاس به سبب تفاوت اساسي با محيط بيروني نيازمند دقت و توجه فراوانتر است. در كلاس درس از بین عوامل اساسي دخيل در امر يادگيري ، وسايل كمك آموزشي از حيث اين كه تئوري و عمل را توأم و هماهنگ ميسازد، جايگاه ويژهاي دارد. استفاده از وسايل كمك آموزشي از طرف معلم در جريان تدريس، باعث ميشود كه مطالب مطرح شده در ساخت شناختي دانشآموزان جا بگيرد و دانشآموز به يادگيري معنيدار نائل شود. بر حسب اصول و استاندارهای ریاضیات مدرسه ای، پایه ی پیشرفت ریاضی کودکان، در سال های اولیه پایه گذاری می شود. برای دانش آموزان حائز اهمیت است که ابزارهای متنوعی برای دست ورزی داشته باشند به منظور فراهم آوردن فرصت هایی برای یادگیری ریاضیات، دانش آموزان نیازمند تجربیات دست اول در ارتباط با ریاضی ،تعامل با سایر دانش آموزانو فرصتی برای انعکاس این تجربیات می باشند. تحقیقات آموزشی بیان می کند که ارزشمند ترین یادگیری زمانی رخ می دهد که دانش آموزان فعالانه فهم ریاضیاتی خودشان را بسازند و این اغلب از طریق دست سازه ها به انجام می رسد لذا در این پژوهش تلاش نموده با ساخت دست سازه های مناسب و استفاده از وسایل کمک آموزشی ،گامی اساسی در جهت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در ارتباط با مفاهیم ریاضی برداشته شود. دست سازه ها به عنوان وسايل كمك آموزشي، كه گاهي وسايل سمعي و بصري نيز ناميده ميشود در صورتيكه درست و به موقع مورد استفاده قرار گيرند، فوايد و آثار مثبت فراواني در يادگيري خواهند داشت.ازاین رودر اقدام پژوهشی حاضر با ارائه راهکارایی از قبیل مشارکت دانش آموزان در فرآیند یاددهی و-یادگیری ، طرح چهارشنبه ی جذاب ، تغییر روش های سنتی به روش های فعال با استفاده از دست ساخته های متنوع، از حفظ مطالب ریاضی بدون فهمیدن جلوگیری نموده و آموزش از حالت سنتی و یک سویه (مونولوگ) به حالت دو سویه (دیالوگ) تبدیل گردید.این نتایج توسط گروه اعتبار گذارو با مقایسه ی نمرات که حاکی از تثبيت يادگيري و حفظ و بقاي آموخته ها در دانش آموزان بود ، مثبت ارزیابی شده و تاییدگردید . اميد است روزي برسد كه استفاده از وسايل كمك آموزشي نهادينه گردد تا باعث تحرك و پويايي در نظام آموزش كشورمان شود.
فهرست مطالب
مقدمه.
بیان مسأله.
اهداف..
توصیف وضع موجود (شواهد یک)
شواهد کمی وضعیت موجود.
شاخص های کیفی وضعیت موجود.
گردآوری داده
تجزیه و تحلیل اطلاعات و تفسیر آن.
ادبیات موضوع.
الف )پیشینۀ نظری :
ب ) پیشینه عملی.
راه حلهای پیشنهادی..
انتخاب راه حل
اعتبار بخشی به راه حلها ی انتخابی.
اجرای راه حل ها
نظارت بر اجرای روش و اصلاح تعدیل و یا تغییر راه حل ها
توصیف وضعیت مطلوب (شواهد2)
الف. شاخصهای کمّی وضع مطلوب..
ب. شاخصهای کیفی وضع مطلوب..
ارزشیابی و تاثیر اقدام جدید.
نتایج حاصل از اقدام پژوهی.
پیشنهادات و ارائه راهکار ها
منابع مآخذ.
ضمائم .....
مبلغ قابل پرداخت 29,200 تومان